Pagina's

zondag 13 oktober 2013

Mutsjes

De winter komt er weer aan en dat betekent dat mijn haak- en breiprojecten ook helemaal in het teken staan van dit seizoen. 
2 draden paars / 1 draad glitter roze





Dikke draad zwart / Neon roze (op de foto niet zo duidelijk te zien)
Deze mutsjes heb ik gebreid op een breiring. (31 pinnen) Een ontzettend leuke en snelle manier om te breien. Daarbij vind ik het voor dit soort dingen de ideale manier. Je hoeft weinig af te hechten en je loopt niet te goochelen met breipennen. Deze mutsjes zijn geschikt voor kinderen van 6 mnd tot ongeveer 1 jaar. Je kan ze ook voor volwassenen maken. Dan gebruik je gewoon een grotere ring :)  







Patroon:

  1. Opzetten met e-lussen. (Twee rondes e-lussen opzetten en overhalen OH)
  2. 12 toeren e-lus (exclusief opzetlussen)
  3. De lussen van de 1ste toer (opzetlussen) op de pinnen zetten en OH Zo krijg je een band en krult het niet op.
  4. 16 toeren e-lus
  5. Toer minderen + toer breien
  6. Toer minderen + toer breien
  7. Toer minderen
  8. Draad op ruime lengte afknippen
  9. De draad met een dikke naald door de lussen op de ring halen en strak aantrekken. 


1 opmerking:

  1. Heyhallo!

    ik ben nogal nieuw in het beanie breien. Ik brei op een breiring en gebruikte dit fimpje om mijn eerste muts te maken: https://www.youtube.com/watch?v=Hc30EhFrBX0

    Alleen krult het begin van de muts om(werd ook in het filmpje verteld). Ik zag in dit verslag dat je een band kunt breien. Alleen snap ik niet hoe ik dit op een breiring moet doen. Ik weet niet wat een e-lus is. Zou je me dat kunnen uitleggen of weet je handige filmpjes?

    Dankjewel alvast!! Evelien

    BeantwoordenVerwijderen